Wyróżnia się takie rodzaje jak kalendarz ścienny plakatowy czy trójdzielny. W kalendarzach trójdzielnych górna część, tak zwana główka jest przeznaczona na treści reklamowe, a więc umieszcza się tam logo oraz np zdjęcia nawiązujące do działalności naszej firmy. Pod nadrukiem znajduje się kalendarium podzielone na trzy miesiące: poprzedni, aktualny a także następny. Jest to rozwiązanie bardzo praktyczne, ponieważ kartki z miesiącami zawierają dużo miejsca na sporządzanie notatek lub uwag. Należy pamiętać, że kalendarze firmowe powinny być przede wszystkim jak najbardziej użyteczne, wtedy promocyjny cel ma szansę być najpełniej zrealizowany. Dlatego producent kalendarzy powinien mieć wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonywania kalendarzy reklamowych dla firm. Popularne są także kalendarze biurkowe, które mogą być w postaci stojącej albo leżącej a także kalendarze książkowe. W tym ostatnim typie można wymienić kalendarze kieszonkowe oraz indywidualne. Indywidualne najczęściej występują w formacie A4 albo A5, wtedy stanowią praktyczny podręczny gadżet, który można zabrać ze sobą na każdym kroku. Kolejnym istotnym aspektem, na który powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, jest wykończenie kalendarzy. Zastosowane materiały powinny być bardzo wysokiej jakości. Osoba obdarowana powinna posiadać poczucie, że otrzymuje wspaniały upominek, który został przygotowany z dbałością o najmniejszy detal. Takie pozytywne odczucia przekładają się na relację biznesową.
Zobacz: zobacz gdzie możesz zakupić kalendarze firmowe